Inloggen

FAQ

Hoe zit het met mijn privacy?

Uw gegevens worden behandeld volgens de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG), welke per 25 mei 2018 de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) opvolgt. Uw e-mailadres gebruiken wij uitsluitend om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Lees hier het privacy statement.

Kan iedereen lid worden van het ABN AMRO MeesPierson Klantpanel?

Nee, het klantpanel is bedoeld voor klanten van ABN AMRO MeesPierson. Als u geen klant bent, kunt u helaas geen lid worden van het klantpanel van ABN AMRO MeesPierson.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?

Direct nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar uw inlogpagina. Hier krijgt u met uw wachtwoord toegang tot uw profielpagina, waar u eventueel uw persoonlijke gegevens kunt aanpassen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u doelgericht benaderen.

Ik heb me ingeschreven voor het ABN AMRO MeesPierson Klantpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat? 

Er is een aantal mogelijke oorzaken: 
1. U heeft uw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw leeftijd. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van klantpanelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.  
2. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld bepaalde regio of leeftijd).
3. Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname hebt ontvangen, vragen we u het e-mailadres dat u bij uw inschrijving hebt opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.
4. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein '@nl.abnamro.com'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen? 

Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst? 

Als u meedoet aan het ABN AMRO MeesPierson Klantpanel ontvangt u ongeveer twaalf keer per jaar een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen via internet. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder meer af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat op uw persoonlijke situatie is afgestemd.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten? 

De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op ABN AMRO MeesPierson. U kunt dan onder meer denken aan onderzoeken naar reclame-uitingen, het meten van sterke en zwakke punten van ABN AMRO MeesPierson, het testen van incentive/reward programma's en het verzamelen van nieuwe productideeën.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen? 

U krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waarmee u automatisch wordt toegelaten tot de vragenlijst.

Moet ik een onderzoek meteen invullen? 

Nee, deelname is niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin hebt om een vragenlijst in te vullen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon lid van het ABN AMRO MeesPierson Klantpanel.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst? 

De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld kost het beantwoorden van de vragen zo'n vijf à tien minuten.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen? 

Nee. U kunt altijd zelf bepalen of u aan een onderzoek wilt meedoen of niet.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten? 

De resultaten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren. Via de resultatenpagina kunt u teruglezen wat er met uw antwoorden op vorige onderzoeken gedaan is.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?

Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van uw internet browser. Indien u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? 

Via de landingspagina kun u uw wachtwoord laten resetten. Als u op 'Wachtwoord vergeten' klikt en uw e-mailadres invult, krijgt u binnen enkele minuten een activatielink toegestuurd.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen? 

U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit het ABN AMRO MeesPierson Klantpanel, wat moet ik doen? 

U kunt uzelf uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen? 

U kunt uw vraag aan ons stellen via abnamroklantenpanel@mwm2.nl. Binnen twee werkdagen ontvangt u een antwoord.